The organization of the mathematics preparation and development of teachers: A report from the ICMI Study 15
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10083976" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10083976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The organization of the mathematics preparation and development of teachers: A report from the ICMI Study 15
Popis výsledku v původním jazyce
The article provides an analytic perspective on (a) teacher education systems' characteristics including institutional arrangements and regulations; (b) teacher's recruitment, selection, and credentials; (c) teacher education programs' structure and approaches; (d) teacher educators' characteristics; and (e) the structure and content of the curriculum.
Název v anglickém jazyce
The organization of the mathematics preparation and development of teachers: A report from the ICMI Study 15
Popis výsledku anglicky
The article provides an analytic perspective on (a) teacher education systems' characteristics including institutional arrangements and regulations; (b) teacher's recruitment, selection, and credentials; (c) teacher education programs' structure and approaches; (d) teacher educators' characteristics; and (e) the structure and content of the curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Mathematics Teacher Education
ISSN
1386-4416
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
313-324
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—