Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research Evidences Of Orientation Of ICT Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10088474" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10088474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research Evidences Of Orientation Of ICT Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Faculty of Education at Charles University in Prague deals with ICT education and information literacy as one of its main research topics. Since 2007 a group of faculty researchers in cooperation with the Ministry of Education of Czech Republic performed a national research project focused on curricular, processional and organizational elements of ICT education in Czech primary (ISCED 1) and lower secondary (ISCED 2) schools. The main goal of the research was to gather relevant indicators of the state and tendencies in this rapidly evolving area of elementary education. The survey was addressed to teachers who are being involved in any form of ICT activities at a particular school. Relevant responses were collected from 930 schools across the country. The paper presents a short summary of the research project and some of its results.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Evidences Of Orientation Of ICT Education

  • Popis výsledku anglicky

    The Faculty of Education at Charles University in Prague deals with ICT education and information literacy as one of its main research topics. Since 2007 a group of faculty researchers in cooperation with the Ministry of Education of Czech Republic performed a national research project focused on curricular, processional and organizational elements of ICT education in Czech primary (ISCED 1) and lower secondary (ISCED 2) schools. The main goal of the research was to gather relevant indicators of the state and tendencies in this rapidly evolving area of elementary education. The survey was addressed to teachers who are being involved in any form of ICT activities at a particular school. Relevant responses were collected from 930 schools across the country. The paper presents a short summary of the research project and some of its results.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů