ICT literacy education and teachers' ICT competencies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICT literacy education and teachers' ICT competencies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the issue of ICT skills of teachers teaching informatics subjects. It focuses on the effects of the level and structure of their competencies on information, or ICT literacy education and whether and to what extent they are prepared torealize modern, broadly understood information education. It briefly reports on selected findings of the first stage of more generally focused research on identifying the situation, structure and trends of the development in ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary (ISCED 2) schools, conducted in 2013, in which 1183 schools participated. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools andit seeks to update and compare these research findings.
Název v anglickém jazyce
ICT literacy education and teachers' ICT competencies
Popis výsledku anglicky
The paper examines the issue of ICT skills of teachers teaching informatics subjects. It focuses on the effects of the level and structure of their competencies on information, or ICT literacy education and whether and to what extent they are prepared torealize modern, broadly understood information education. It briefly reports on selected findings of the first stage of more generally focused research on identifying the situation, structure and trends of the development in ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary (ISCED 2) schools, conducted in 2013, in which 1183 schools participated. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools andit seeks to update and compare these research findings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2013
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
587-594
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000327802000078