Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT literacy education and teachers' ICT competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT literacy education and teachers' ICT competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the issue of ICT skills of teachers teaching informatics subjects. It focuses on the effects of the level and structure of their competencies on information, or ICT literacy education and whether and to what extent they are prepared torealize modern, broadly understood information education. It briefly reports on selected findings of the first stage of more generally focused research on identifying the situation, structure and trends of the development in ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary (ISCED 2) schools, conducted in 2013, in which 1183 schools participated. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools andit seeks to update and compare these research findings.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT literacy education and teachers' ICT competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the issue of ICT skills of teachers teaching informatics subjects. It focuses on the effects of the level and structure of their competencies on information, or ICT literacy education and whether and to what extent they are prepared torealize modern, broadly understood information education. It briefly reports on selected findings of the first stage of more generally focused research on identifying the situation, structure and trends of the development in ICT literacy education in Czech primary (ISCED 1) and lower-secondary (ISCED 2) schools, conducted in 2013, in which 1183 schools participated. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools andit seeks to update and compare these research findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    587-594

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000078