Wiki Tools in the Preparation and Support of e-Learning Courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10128933" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10128933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wiki Tools in the Preparation and Support of e-Learning Courses
Popis výsledku v původním jazyce
Wiki tools, which became known mainly thanks to the Wikipedia encyclopedia, represent quite a new phenomenon on the Internet. The work presented here deals with three areas connected to a possible use of wiki tools for the preparation of an e-learning course. To what extent does Wikipedia.com contain terms necessary for scientific lectures at the university level and to what extent are they localised into other languages? The second area covers the use of Wikipedia as a knowledge base for e-learning study materials. Our experience with Enviwiki which originated within the E-V Learn project and its use in e-learning courses is presented. The third area aims at the use of wiki tools for building a knowledge base and sharing experience of the participantsof an e-learning course.
Název v anglickém jazyce
Wiki Tools in the Preparation and Support of e-Learning Courses
Popis výsledku anglicky
Wiki tools, which became known mainly thanks to the Wikipedia encyclopedia, represent quite a new phenomenon on the Internet. The work presented here deals with three areas connected to a possible use of wiki tools for the preparation of an e-learning course. To what extent does Wikipedia.com contain terms necessary for scientific lectures at the university level and to what extent are they localised into other languages? The second area covers the use of Wikipedia as a knowledge base for e-learning study materials. Our experience with Enviwiki which originated within the E-V Learn project and its use in e-learning courses is presented. The third area aims at the use of wiki tools for building a knowledge base and sharing experience of the participantsof an e-learning course.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Electronic Journal of e-Learning
ISSN
1479-4403
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
123-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—