Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10099029" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10099029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na problematiku příležitostí k rozvíjení klíčové kompetence k učení ve výuce. Popisuje rámec zkoumání kompetence k učení ve dvou typech nižšího sekundárního stupně, tj. výzkumně se soustředí na problematiku diferenciace školou ve vztahu ke kvalitě vzdělávání. Nabízí jeden z možných přístupů k měření kvality výuky z tohoto hlediska prostřednictvím pozorování a následného posouzení. Použitá metoda vykazuje vysokou míru shody při nezávislém posuzování. Výsledky srovnávacího výzkumu na více než stovce pozorovaných hodin neprokázaly, že by se výuka na obou typech vzdělávacích institucí v daných aspektech lišila.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities to develop learn to learn competences : A comparison between basic (elementary) schools and extended gymnasiums (early-star academic high schools)

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims at the opportunities of key learning competences development in the process of teaching. Learning competence framework is observed in two types of secondary grade, concentrating on the differentiation by school in relation to the quality of education. The study offers an optional approach to measuring the quality of education in this aspect through observation and a follow up evaluation. The used method shows a high degree of conformity at independent observation. The results of comparative research carried out in over a hundred of observed lessons did not demonstrate any differences in the given aspects at both types of educational institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    144-162

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus