Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10099029" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10099029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na problematiku příležitostí k rozvíjení klíčové kompetence k učení ve výuce. Popisuje rámec zkoumání kompetence k učení ve dvou typech nižšího sekundárního stupně, tj. výzkumně se soustředí na problematiku diferenciace školou ve vztahu ke kvalitě vzdělávání. Nabízí jeden z možných přístupů k měření kvality výuky z tohoto hlediska prostřednictvím pozorování a následného posouzení. Použitá metoda vykazuje vysokou míru shody při nezávislém posuzování. Výsledky srovnávacího výzkumu na více než stovce pozorovaných hodin neprokázaly, že by se výuka na obou typech vzdělávacích institucí v daných aspektech lišila.
Název v anglickém jazyce
Opportunities to develop learn to learn competences : A comparison between basic (elementary) schools and extended gymnasiums (early-star academic high schools)
Popis výsledku anglicky
The study aims at the opportunities of key learning competences development in the process of teaching. Learning competence framework is observed in two types of secondary grade, concentrating on the differentiation by school in relation to the quality of education. The study offers an optional approach to measuring the quality of education in this aspect through observation and a follow up evaluation. The used method shows a high degree of conformity at independent observation. The results of comparative research carried out in over a hundred of observed lessons did not demonstrate any differences in the given aspects at both types of educational institutions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
144-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—