Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123660" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Text "Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce" vznikl na základě těchto východisek: a) kompetence k učení se objevuje ve výčtech klíčových edukačních kompetencí jak na úrovni dokumentů Evropské unie, tak v našich rámcových vzdělávacích programech,b) rozvíjení různých stránek způsobilosti k učení je v naší školní praxi reflektováno a cíleně řízeno ne zcela uspokojivě, c) různé aspekty rozvíjení kompetence k učení jsou pozorovatelné ve formě situací a činností, které tyto situace naplňují. Text proto přináší jednak teoretické pohledy na problematiku rozvíjení kompetence k učení, jednak pomůcku pro posuzování příležitostí k rozvíjení této kompetence ve školní výuce. Tato pomůcka je výzkumně ověřena. Má podobu pozorovacího archu obsahujícího osmnáct situací a charakteristik výuky konkretizovaných soubory činností, jejichž pozorováním lze posuzovat kvalitu rozvíjení kompetence k učení v konkrétních vyučovacích hodinách.
Název v anglickém jazyce
Evaluating the development of the learning to learn competency in classwork
Popis výsledku anglicky
The study "Evaluating the development of the learning to learn competency in classwork" has been created for the following reasons: a) The competency "learning to learn" appears in the lists of key educational competencies in the documents of the European Union, as well as in the Czech general curriculum. b) In our everyday school instruction, the cultivation of various aspects of the learning to learn compentency is not reflected and consciously guided in a fully satisfying manner. c) Various aspects of developing the learning competency can be observed in the form of situations and activities which fulfill these aspects. Therefore, the text proposes both theoretical insights into the problem as well as a practical aid for evaluating the opportunitiesof developing this competency in school instruction. The aid has been verified by research. The instrument is an observation sheet including eighteen situations and charateristics of a lesson. The characteristics are further specified in
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-2057-2
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—