Využití videa ve výuce didaktiky matematiky: pražské zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10099094" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10099094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití videa ve výuce didaktiky matematiky: pražské zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je zaměřena na vybrané aspekty didakticko-matematické přípravy studentů učitelství matematiky. Tato příprava je založena na výsledcích výzkumu v oblasti didaktických znalostí učitele, které mj. zdůrazňují vliv analýz slovních popisů reálné výukya videozáznamů hodin na přesvědčení učitelů a jejich vyučovací styl. Na pozadí teoretického konstruktu "všímání si" (ability to notice) je ilustrován způsob rozvoje učitelova "všímání si" důležitých aspektů pedagogické situace prostřednictvím vhodně volených učebních úloh.
Název v anglickém jazyce
The use of video in the teaching of mathematics education: Prague experience
Popis výsledku anglicky
The chapter aims at the selected aspects of student teachers'' mathematics education which is based on research results from the area of pedagogical content knowledge. They stress, among others, the influence of analyses of textcases and videocases on the teachers'' beliefs and teaching styles. On the background of the theoretical construct of the ability to notice, a way to develop the teacher''s ability to notice important aspects of a pedagogical situation through the use of appropriate tasks is illustrated.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum
ISBN
978-80-7315-213-0
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
85-93
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—