Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití videa ve výuce didaktiky matematiky: pražské zkušenosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10099094" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10099094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití videa ve výuce didaktiky matematiky: pražské zkušenosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola je zaměřena na vybrané aspekty didakticko-matematické přípravy studentů učitelství matematiky. Tato příprava je založena na výsledcích výzkumu v oblasti didaktických znalostí učitele, které mj. zdůrazňují vliv analýz slovních popisů reálné výukya videozáznamů hodin na přesvědčení učitelů a jejich vyučovací styl. Na pozadí teoretického konstruktu "všímání si" (ability to notice) je ilustrován způsob rozvoje učitelova "všímání si" důležitých aspektů pedagogické situace prostřednictvím vhodně volených učebních úloh.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of video in the teaching of mathematics education: Prague experience

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter aims at the selected aspects of student teachers'' mathematics education which is based on research results from the area of pedagogical content knowledge. They stress, among others, the influence of analyses of textcases and videocases on the teachers'' beliefs and teaching styles. On the background of the theoretical construct of the ability to notice, a way to develop the teacher''s ability to notice important aspects of a pedagogical situation through the use of appropriate tasks is illustrated.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum

  • ISBN

    978-80-7315-213-0

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    85-93

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly