Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131196" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the results of an investigation into pre-service teachers' ability to notice mathematics specific phenomena in a lesson observed on a video-recording. Thirty mathematics education students' written analyses of a viewed lesson weresubjected to a selective content analysis. The results of both qualitative and quantitative nature conform with earlier research on pre-service teachers' lesson analyses and, in addition, bring detailed report not only on the participants' ability to notice but also on categories of content-related observable aspects of teaching. The discussion focuses on situating the findings within the framework of pedagogical content knowledge and indicates ways to further link the ability to notice to both teacherdevelopment design and effective teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the results of an investigation into pre-service teachers' ability to notice mathematics specific phenomena in a lesson observed on a video-recording. Thirty mathematics education students' written analyses of a viewed lesson weresubjected to a selective content analysis. The results of both qualitative and quantitative nature conform with earlier research on pre-service teachers' lesson analyses and, in addition, bring detailed report not only on the participants' ability to notice but also on categories of content-related observable aspects of teaching. The discussion focuses on situating the findings within the framework of pedagogical content knowledge and indicates ways to further link the ability to notice to both teacherdevelopment design and effective teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    85-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus