Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131196" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the results of an investigation into pre-service teachers' ability to notice mathematics specific phenomena in a lesson observed on a video-recording. Thirty mathematics education students' written analyses of a viewed lesson weresubjected to a selective content analysis. The results of both qualitative and quantitative nature conform with earlier research on pre-service teachers' lesson analyses and, in addition, bring detailed report not only on the participants' ability to notice but also on categories of content-related observable aspects of teaching. The discussion focuses on situating the findings within the framework of pedagogical content knowledge and indicates ways to further link the ability to notice to both teacherdevelopment design and effective teaching practice.
Název v anglickém jazyce
Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?
Popis výsledku anglicky
This article describes the results of an investigation into pre-service teachers' ability to notice mathematics specific phenomena in a lesson observed on a video-recording. Thirty mathematics education students' written analyses of a viewed lesson weresubjected to a selective content analysis. The results of both qualitative and quantitative nature conform with earlier research on pre-service teachers' lesson analyses and, in addition, bring detailed report not only on the participants' ability to notice but also on categories of content-related observable aspects of teaching. The discussion focuses on situating the findings within the framework of pedagogical content knowledge and indicates ways to further link the ability to notice to both teacherdevelopment design and effective teaching practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
85-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—