Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ability to Notice Mathematics Specific Phenomena: What Exactly Do Student Teachers Attend to?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10315829" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10315829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_04.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.81" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.81</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ability to Notice Mathematics Specific Phenomena: What Exactly Do Student Teachers Attend to?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to a) shed light on the nature of student teachers' noticing of mathematics specific phenomena as observed in a video recorded lesson and to b) compare this nature for student teachers at the beginning of their master studies atthe university and those at its end. Our study is based on a thorough examination of student teachers' written analyses (n = 169) of video recorded lessons. We capture the qualities of these in terms of the author-defined notion of mathematics specific (or MS) phenomena by a) matching the students' comments against what we view as important issues in the lessons, and b) developing a framework to further characterise the nature of the observations. Both qualitative and quantitative results corroborate the findings of earlier research on pre-service teachers' lesson analyses in that they pay limited attention to content in the lesson observed. Moreover, it transpired that students tend to notice MS phenomena which are not identified as im

  • Název v anglickém jazyce

    Ability to Notice Mathematics Specific Phenomena: What Exactly Do Student Teachers Attend to?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to a) shed light on the nature of student teachers' noticing of mathematics specific phenomena as observed in a video recorded lesson and to b) compare this nature for student teachers at the beginning of their master studies atthe university and those at its end. Our study is based on a thorough examination of student teachers' written analyses (n = 169) of video recorded lessons. We capture the qualities of these in terms of the author-defined notion of mathematics specific (or MS) phenomena by a) matching the students' comments against what we view as important issues in the lessons, and b) developing a framework to further characterise the nature of the observations. Both qualitative and quantitative results corroborate the findings of earlier research on pre-service teachers' lesson analyses in that they pay limited attention to content in the lesson observed. Moreover, it transpired that students tend to notice MS phenomena which are not identified as im

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    77-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus