Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí vzdělávání v díle Karla Havlíčka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106019" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojetí vzdělávání v díle Karla Havlíčka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se systematicky zabývá pojetím vzdělávání v životě a díle českého spisovatele, novináře a národního buditele Karla Havlíčka Borovského (1821-1856), zejména v jeho politické publicistice a korespondenci. Polemizuje s ustáleným hodnocením Havlíčkovamyšlení jako bytostně praktického a nefilosofického a pokouší se vytěžit jeho skryté motivy pro současnou filosofii vzdělávání, demokratického občanství a politiky. Za klíč k porozumění Havlíčkovu pojetí vzdělávání považuje jednak Havlíčkův mimořádný dar kritického slova a občansko-politickou prozíravost, v hlubším smyslu pak plodný svár mezi osvícenskou skepsí absolutizujícího praktického rozumu a krizi náboženské-existenciální důvěry jako nenaplnitelné lásky.

  • Název v anglickém jazyce

    The Concept of Education in the Works of Karel Havlíček Borovský

  • Popis výsledku anglicky

    The paper systematically examines the concept of education in the life and work of the Czech writer, journalist and national revivalist Karel Havlíček Borovský (1821-1856), particularly in his political journalism and personal correspondence. It argues against the established picture of Havlíček''s thought as essentially down-to-earth and non-philosophical, and it attempts to develop its hidden motifs for the present-day philosophy of education, democratic citizenship and politics. The key to understanding of Havlíček''s concept of education is his extraordinary gift of the critical word and civic-political prudence, however, in the deeper sense of the word, it is Havlíček''s creative struggle between the Enlighement''s skepsis of the absolutizing common sense and the crisis of religious-existential faith as unrealizable love.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Česká vzdělanost v Evropě I.

  • ISBN

    978-80-7290-515-7

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    173-191

  • Počet stran knihy

    333

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly