Škola v přírodě: limity a dilemata
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106355" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_4_SkolaVPrirode_Smetackova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_4_SkolaVPrirode_Smetackova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola v přírodě: limity a dilemata
Popis výsledku v původním jazyce
Školy v přírodě jsou pevnou součástí českého školství. V uplynulých dvaceti letech ovšem prodělaly značné změny, které se týkají na jedné straně jejich organizační podoby a s ní související finanční náročnosti, na druhé straně funkcí, jež má škola v přírodě plnit. Článek shrnuje údaje ze školských statistik a doplňuje je výsledky vlastního výzkumu, který zahrnoval dotazníkové šetření na pražských základních školách a případovou studii dvou tříd. Ukazuje se, že délka škol v přírodě se zkracuje, zároveň klesá množství finančních prostředků z rozpočtu regionálního školství, které jsou vydávány na tuto oblast, a roste cena výjezdů pro rodiče. Škol v přírodě se neúčastní až 20 % dětí z příslušných tříd, a to především z důvodu přílišné finanční náročnosti.Podle vyučujících, dětí i rodičů má být hlavním přínosem škol v přírodě stmelení žákovského kolektivu, což je však vysokou mírou neúčasti omezeno. Dalším přínosem má být lepší poznání mezi dětmi a vyučujícími. Tato funkce je zpochybněna s
Název v anglickém jazyce
Outdoor school: limits and dilemmas
Popis výsledku anglicky
Outdoor school is a stable element of Czech educational system. However, many changes have occurred during last twenty years, which refer to purposes of outdoor schools and to their organization. The article presents the global school statistic information and the results of research which included questionnaire for elementary schools in Prague and the case study of two classes. The study found out that the outdoor school is getting shorter, the budget for outdoor schools is reducing, the price of outdoor school for parents is increasing. Because of high price almost 20 % of pupils can not attend the outdoor school. Nevertheless, to create a better social climate in peer group is the main purpose of outdoor school in opinion of teachers, pupils and parents. Because of high absence this goal is partly invalid. Other purpose should be a better knowing between teachers and children. This goal is invalid as well because many schools rent a commercial agency today which inhibits common time
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0910" target="_blank" >GA406/09/0910: Komunikace rodiny a školy: nové rysy setkávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
416-435
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—