Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Outdoor School: A Unique Element of School Socialization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314925" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Outdoor School: A Unique Element of School Socialization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Outdoor school is an integral part of the Czech educational system. However, many changes have occurred during the last twenty years, which pertain to their role and organization. The chapter presents global school statistics and survey research resultsfor Prague elementary schools as well as case studies of two selected classes. The research shows that outdoor schools are getting shorter, their allocated budget is reducing, and related parent expenses are increasing. While teachers, pupils and parentsagree that the main role of outdoor school is to improve peer-group social climate, almost 25% of pupils cannot attend the outdoor school because of the increasing price. Outdoor school is also supposed to improve understanding between teachers and children. However, many elementary schools hire commercial agencies to organize outdoor schools, which contradicts this goal.

  • Název v anglickém jazyce

    Outdoor School: A Unique Element of School Socialization

  • Popis výsledku anglicky

    Outdoor school is an integral part of the Czech educational system. However, many changes have occurred during the last twenty years, which pertain to their role and organization. The chapter presents global school statistics and survey research resultsfor Prague elementary schools as well as case studies of two selected classes. The research shows that outdoor schools are getting shorter, their allocated budget is reducing, and related parent expenses are increasing. While teachers, pupils and parentsagree that the main role of outdoor school is to improve peer-group social climate, almost 25% of pupils cannot attend the outdoor school because of the increasing price. Outdoor school is also supposed to improve understanding between teachers and children. However, many elementary schools hire commercial agencies to organize outdoor schools, which contradicts this goal.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education. Opole University Annual.

  • ISBN

    978-83-929872-6-0

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    153-172

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Instytut Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego

  • Místo vydání

    Inowroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly