Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107911" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorova
Název v anglickém jazyce
Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the teachers' experience of transition between primary and lower secondary school. The aim of this chapter is to systematically summarize and interpret the individual interviews with class teachers from the fifth and sixth grades of the basic school. Based on the experience they are able to describe the pros and cons which come with the transition of students between primary and lower secondary stage of basic school. During our research we focus on the determination of these research questions (1) what comes with the transition between two stages (2) how it is important for teachers and the school management to prepare their students for the transition (3) how students perceive the transition from the teachers' point of view (4)how teachers perceive the departure of students into multi - year gymnasia and other selective schools (5) how teachers solve the problems which occur with admission of new students into the sixth grade of primary school (6) how the class
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
ISBN
978-80-246-2043-5
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
232-250
Počet stran knihy
349
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—