Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přechod na druhý stupeň očima žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107906" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přechod na druhý stupeň očima žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupyobvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategor

  • Název v anglickém jazyce

    Transition between primary and lower secondary stage of basic school from the pupils' perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with pupils' experience of transition between primary and lower secondary school. Based on the results of the research it describes the feelings, anxiety and expectations that accompany the students during the transition. We chose a qualitative research strategy inspired by grounded theory. On several deliberately selected schools we conducted interviews with pupils in fifth and sixth grade to determine what the transition mean for them, what they feel and what they perceive as important. Interviews were conducted primarily in the form of triads, which is a research tool based on a similar principle as the focus group. Triad is an interview of a moderator and three deliberately selected participants. In the analysis of transcribed interviews, we were inspired by the usual procedures of the grounded theory approach, i.e.: open coding, axial coding and finally a paradigm model was created on the basis of selective coding. The description of students' perception of the t

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.

  • ISBN

    978-80-246-2043-5

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    210-231

  • Počet stran knihy

    349

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly