Přechod na druhý stupeň očima žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107906" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přechod na druhý stupeň očima žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupyobvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategor
Název v anglickém jazyce
Transition between primary and lower secondary stage of basic school from the pupils' perspective
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with pupils' experience of transition between primary and lower secondary school. Based on the results of the research it describes the feelings, anxiety and expectations that accompany the students during the transition. We chose a qualitative research strategy inspired by grounded theory. On several deliberately selected schools we conducted interviews with pupils in fifth and sixth grade to determine what the transition mean for them, what they feel and what they perceive as important. Interviews were conducted primarily in the form of triads, which is a research tool based on a similar principle as the focus group. Triad is an interview of a moderator and three deliberately selected participants. In the analysis of transcribed interviews, we were inspired by the usual procedures of the grounded theory approach, i.e.: open coding, axial coding and finally a paradigm model was created on the basis of selective coding. The description of students' perception of the t
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
ISBN
978-80-246-2043-5
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
210-231
Počet stran knihy
349
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—