SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382362" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382362 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/18:10382362
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/about/sborniky/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/about/sborniky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK
Popis výsledku v původním jazyce
It has been shown project based education is one of the possible ways to motivate pupils toward science. Therefore, we tried to find out what can bring upper secondary school students to participating in voluntary after school science (biology) projects. Eight upper secondary school students were interviewed about their motives, feelings and impact of the project on their future studies. Each participated in a science project no longer than three years ago (with an exception for pilot study). All students appreciated the participation which changed the image of science and scientist for them.
Název v anglickém jazyce
SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK
Popis výsledku anglicky
It has been shown project based education is one of the possible ways to motivate pupils toward science. Therefore, we tried to find out what can bring upper secondary school students to participating in voluntary after school science (biology) projects. Eight upper secondary school students were interviewed about their motives, feelings and impact of the project on their future studies. Each participated in a science project no longer than three years ago (with an exception for pilot study). All students appreciated the participation which changed the image of science and scientist for them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION IN SCIENCE EDUCATION: EMPIRICAL TEXTS XV
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
74-82
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900008