Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382362" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382362 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/18:10382362

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/about/sborniky/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/about/sborniky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It has been shown project based education is one of the possible ways to motivate pupils toward science. Therefore, we tried to find out what can bring upper secondary school students to participating in voluntary after school science (biology) projects. Eight upper secondary school students were interviewed about their motives, feelings and impact of the project on their future studies. Each participated in a science project no longer than three years ago (with an exception for pilot study). All students appreciated the participation which changed the image of science and scientist for them.

  • Název v anglickém jazyce

    SKILLS OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS TO SOLVE AN INQUIRY-BASED TASK

  • Popis výsledku anglicky

    It has been shown project based education is one of the possible ways to motivate pupils toward science. Therefore, we tried to find out what can bring upper secondary school students to participating in voluntary after school science (biology) projects. Eight upper secondary school students were interviewed about their motives, feelings and impact of the project on their future studies. Each participated in a science project no longer than three years ago (with an exception for pilot study). All students appreciated the participation which changed the image of science and scientist for them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION IN SCIENCE EDUCATION: EMPIRICAL TEXTS XV

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    74-82

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900008