Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkumy souladu záměru vzdělávacích programů s jejich implementací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108922" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkumy souladu záměru vzdělávacích programů s jejich implementací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogický výzkum se v případě, že existují dílčí vzdělávací programy vypracované na základě poznatků příslušné oborové didaktiky, může soustředit na to, jak je v souladu záměr autorů a realizace programu. Dále může být zaměřen na to, k jakým výsledkůmžáků tento program vede v závislosti na různé aspekty jeho realizace. Autoři programů mohou takto získat informace o tom, jak je potřeba program upravit, vzdělávací politika a vzdělavatelé učitelů informace, jakou podporu učitelé pro zkvalitnění své praxe potřebují, praxe může získat mj. zdůvodněná, vědecky doložená doporučení, jaké postupy jsou v souladu se záměry tvůrců programů a případně také, jaké postupy vedou k lepším výsledkům žáků. Přehledová studie představuje přístup ke zkoumání souladu intervenčního či vzdělávacího programu v úrovni zamýšlené a reality jeho uskutečňování označovaný pojmem implementační fidelita (fidelity of implementation). Studie vymezuje pojem, shromažďuje argumenty, proč by měla být implementační fidelita

  • Název v anglickém jazyce

    Research Projects on How Far the Goal of Educational Programmes is Reflected in their implementation

  • Popis výsledku anglicky

    Where educational programmes drawn up on the basis of the findings of didactics in the relevant field exist, educational research can focus on how far the actual realisation of the programme correspondents to the intentions of the programme authors. it can also focus on the relationship between various aspects of the implementation of the programme and student outcomes. Different aspects of he implemented curricula can be researched. In this way curricula writers can get feedback on how the programme can me improved, educational policy-makers and teacher trainers can obtain information about the kind of educational support teachers need to improve practice, and teachers can obtain evidence-based recommendations on which practices are in accordance withthe intentions of curricula writers and if possible, what practices bring better educational outcomes of students. This overview study presents an approach to research on the correspondence between the intntions of an intervention or edu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    290-305

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus