Výzkumy souladu záměru vzdělávacích programů s jejich implementací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108922" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumy souladu záměru vzdělávacích programů s jejich implementací
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogický výzkum se v případě, že existují dílčí vzdělávací programy vypracované na základě poznatků příslušné oborové didaktiky, může soustředit na to, jak je v souladu záměr autorů a realizace programu. Dále může být zaměřen na to, k jakým výsledkůmžáků tento program vede v závislosti na různé aspekty jeho realizace. Autoři programů mohou takto získat informace o tom, jak je potřeba program upravit, vzdělávací politika a vzdělavatelé učitelů informace, jakou podporu učitelé pro zkvalitnění své praxe potřebují, praxe může získat mj. zdůvodněná, vědecky doložená doporučení, jaké postupy jsou v souladu se záměry tvůrců programů a případně také, jaké postupy vedou k lepším výsledkům žáků. Přehledová studie představuje přístup ke zkoumání souladu intervenčního či vzdělávacího programu v úrovni zamýšlené a reality jeho uskutečňování označovaný pojmem implementační fidelita (fidelity of implementation). Studie vymezuje pojem, shromažďuje argumenty, proč by měla být implementační fidelita
Název v anglickém jazyce
Research Projects on How Far the Goal of Educational Programmes is Reflected in their implementation
Popis výsledku anglicky
Where educational programmes drawn up on the basis of the findings of didactics in the relevant field exist, educational research can focus on how far the actual realisation of the programme correspondents to the intentions of the programme authors. it can also focus on the relationship between various aspects of the implementation of the programme and student outcomes. Different aspects of he implemented curricula can be researched. In this way curricula writers can get feedback on how the programme can me improved, educational policy-makers and teacher trainers can obtain information about the kind of educational support teachers need to improve practice, and teachers can obtain evidence-based recommendations on which practices are in accordance withthe intentions of curricula writers and if possible, what practices bring better educational outcomes of students. This overview study presents an approach to research on the correspondence between the intntions of an intervention or edu
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
290-305
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—