Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hic sunt leones

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109415" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hic sunt leones

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents some findings from a qualitative research for the international project Images and Identity: Improving Citizenship Education through Digital Art: www.image-identity.eu.The project aimed to generate discussion around Art, Identity and Citizenship issues across six European countries and to produce a web-based learning and curriculum materials. The Czech action research team understands identity as a multimodal, socio-cultural process. Exploring multiple personal and cultural identities in art lessons does not conflict with the artistic ideals of integrity and authenticity. "European" identity revealing its roots in a concept of "personal freedom" was a ubiquitous hidden phenomenon informing curriculum experiments combining citizenship and art.

  • Název v anglickém jazyce

    Hic sunt leones

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents some findings from a qualitative research for the international project Images and Identity: Improving Citizenship Education through Digital Art: www.image-identity.eu.The project aimed to generate discussion around Art, Identity and Citizenship issues across six European countries and to produce a web-based learning and curriculum materials. The Czech action research team understands identity as a multimodal, socio-cultural process. Exploring multiple personal and cultural identities in art lessons does not conflict with the artistic ideals of integrity and authenticity. "European" identity revealing its roots in a concept of "personal freedom" was a ubiquitous hidden phenomenon informing curriculum experiments combining citizenship and art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diálogos com a Arte ? Revista da Arte, Cultura e Educaç?o

  • ISSN

    1647-9890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    103-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus