Hic sunt leones
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109415" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hic sunt leones
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents some findings from a qualitative research for the international project Images and Identity: Improving Citizenship Education through Digital Art: www.image-identity.eu.The project aimed to generate discussion around Art, Identity and Citizenship issues across six European countries and to produce a web-based learning and curriculum materials. The Czech action research team understands identity as a multimodal, socio-cultural process. Exploring multiple personal and cultural identities in art lessons does not conflict with the artistic ideals of integrity and authenticity. "European" identity revealing its roots in a concept of "personal freedom" was a ubiquitous hidden phenomenon informing curriculum experiments combining citizenship and art.
Název v anglickém jazyce
Hic sunt leones
Popis výsledku anglicky
This article presents some findings from a qualitative research for the international project Images and Identity: Improving Citizenship Education through Digital Art: www.image-identity.eu.The project aimed to generate discussion around Art, Identity and Citizenship issues across six European countries and to produce a web-based learning and curriculum materials. The Czech action research team understands identity as a multimodal, socio-cultural process. Exploring multiple personal and cultural identities in art lessons does not conflict with the artistic ideals of integrity and authenticity. "European" identity revealing its roots in a concept of "personal freedom" was a ubiquitous hidden phenomenon informing curriculum experiments combining citizenship and art.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Diálogos com a Arte ? Revista da Arte, Cultura e Educaç?o
ISSN
1647-9890
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PT - Portugalská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
103-114
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—