Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education and Labor Market Entry in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109789" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education and Labor Market Entry in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper concerns the transition period from school to work in Czech Republic and its changes in last 30 years. For the purpose of analyzing the transition process the data from the Czech school-leaver survey called "School to work transition of graduates and skill requirements" was used. The data was collected between October 2007 and January 2008. The emphasis of the survey was partially on the transition from education to work. Overall, the results showed both persistence and change in the relationship between the education system, educational degrees, and labor market entry processes. Among the persistent features of the Czech education system, at least for most of the period observed, is the small and elitist tertiary sector, whose selectivity and prestige grants smooth labor market entry and privileged occupational status to its graduates, under socialism as well as capitalism. Furthermore, the strong vocational-technical orientation of the upper secondary sector has persisted.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and Labor Market Entry in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concerns the transition period from school to work in Czech Republic and its changes in last 30 years. For the purpose of analyzing the transition process the data from the Czech school-leaver survey called "School to work transition of graduates and skill requirements" was used. The data was collected between October 2007 and January 2008. The emphasis of the survey was partially on the transition from education to work. Overall, the results showed both persistence and change in the relationship between the education system, educational degrees, and labor market entry processes. Among the persistent features of the Czech education system, at least for most of the period observed, is the small and elitist tertiary sector, whose selectivity and prestige grants smooth labor market entry and privileged occupational status to its graduates, under socialism as well as capitalism. Furthermore, the strong vocational-technical orientation of the upper secondary sector has persisted.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Making the Transition : Education and Labor Market Entry in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-0-8047-7590-8

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    85-109

  • Počet stran knihy

    432

  • Název nakladatele

    Stanford University Press

  • Místo vydání

    Stanford, California

  • Kód UT WoS kapitoly