Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysoké školství ve Finsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10110254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10110254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysoké školství ve Finsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce je první z řady připravovaných studií, jejichž cílem je porovnat, jak v některých evropských zemích konkrétně probíhá vývoj vysokých škol, především jejich expanze a diverzifikace. Jako první bylo zvoleno Finsko, které postavilo svůj společenský a ekonomický rozvoj na vzdělání a považuje vysoké školy za podstatný prvek národního i regionálního systému inovací. Studie nejprve zasazuje vývoj finského vysokého školství i vzdělávací politiky do širšího kontextu především ekonomického. V druhé části sleduje, jak se postupně vytvářela dnešní binární struktura finského vysokého školství, vliv globalizace a jak postupné formulování dlouhodobé strategie. Následuje analýza vysokoškolského systému z e všech hledisek - přístupu a participace, organizacestudia a průchodu studentů a zaměstnatelnosti a uplatnění absolventů. Pak se studie zaměřuje na dílčí aspekty správy a vedení vysokých škol (řízení, financování, evaluace a monitorování kvality, věda a výzkum a podpora excelence). Závěr

  • Název v anglickém jazyce

    Higher Education in Finland

  • Popis výsledku anglicky

    The study opens a new series of EPC publications that will compare the development of higher education, particularly its expansion and diversification, in various European countries. Finland has been chosen as the first example, as it has founded its social and economic development predominantly on education and considers its higher education institutions to be an essential element of national and regional innovation systems. The study begins by providing a wider - in particular, economic - context to the development of Finnish higher education and education policy. The second part deals with the emergence of its binary structure, the impact of globalisation and the formulation of long-term strategies. It is followed by analysing the higher education system from all aspects - access and participation, organisation of studies and the employability and the position of graduates at the labour market. Further partial aspects of higher education governance are discussed as steering, funding

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-529-4

  • Počet stran knihy

    62

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy