Vysoké školství ve Finsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10110254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10110254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysoké školství ve Finsku
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce je první z řady připravovaných studií, jejichž cílem je porovnat, jak v některých evropských zemích konkrétně probíhá vývoj vysokých škol, především jejich expanze a diverzifikace. Jako první bylo zvoleno Finsko, které postavilo svůj společenský a ekonomický rozvoj na vzdělání a považuje vysoké školy za podstatný prvek národního i regionálního systému inovací. Studie nejprve zasazuje vývoj finského vysokého školství i vzdělávací politiky do širšího kontextu především ekonomického. V druhé části sleduje, jak se postupně vytvářela dnešní binární struktura finského vysokého školství, vliv globalizace a jak postupné formulování dlouhodobé strategie. Následuje analýza vysokoškolského systému z e všech hledisek - přístupu a participace, organizacestudia a průchodu studentů a zaměstnatelnosti a uplatnění absolventů. Pak se studie zaměřuje na dílčí aspekty správy a vedení vysokých škol (řízení, financování, evaluace a monitorování kvality, věda a výzkum a podpora excelence). Závěr
Název v anglickém jazyce
Higher Education in Finland
Popis výsledku anglicky
The study opens a new series of EPC publications that will compare the development of higher education, particularly its expansion and diversification, in various European countries. Finland has been chosen as the first example, as it has founded its social and economic development predominantly on education and considers its higher education institutions to be an essential element of national and regional innovation systems. The study begins by providing a wider - in particular, economic - context to the development of Finnish higher education and education policy. The second part deals with the emergence of its binary structure, the impact of globalisation and the formulation of long-term strategies. It is followed by analysing the higher education system from all aspects - access and participation, organisation of studies and the employability and the position of graduates at the labour market. Further partial aspects of higher education governance are discussed as steering, funding
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-529-4
Počet stran knihy
62
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—