Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenge of Competence-Based Police Ethics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123522" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://internalsecurity.wspol.eu/free-sample/challenge-of-competence-based-police-ethics-education" target="_blank" >http://internalsecurity.wspol.eu/free-sample/challenge-of-competence-based-police-ethics-education</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenge of Competence-Based Police Ethics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article examines current situation in ethics education with focus on its police context. It identifies practical character of police ethics as a branch of applied ethics and indicates its correlation with educational competence-based approach. In thecourse of defining the competence-based approach, its features of practicality and controllability are highlighted. The impact of competence-based educational approach on ethics education in police context is treated in the text. It shows some serious limits of the approach within the area of values and attitudes lying mainly in a risky prioritisation of appearances to internalisation of desired attitudes and values. The limits induce a challenge for police ethics education inferred in the conclusion of the article which shall be met by both, educational experts and police management.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenge of Competence-Based Police Ethics Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines current situation in ethics education with focus on its police context. It identifies practical character of police ethics as a branch of applied ethics and indicates its correlation with educational competence-based approach. In thecourse of defining the competence-based approach, its features of practicality and controllability are highlighted. The impact of competence-based educational approach on ethics education in police context is treated in the text. It shows some serious limits of the approach within the area of values and attitudes lying mainly in a risky prioritisation of appearances to internalisation of desired attitudes and values. The limits induce a challenge for police ethics education inferred in the conclusion of the article which shall be met by both, educational experts and police management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Internal Security

  • ISSN

    2080-5268

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    17-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus