Challenge of Competence-Based Police Ethics Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123522" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123522 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://internalsecurity.wspol.eu/free-sample/challenge-of-competence-based-police-ethics-education" target="_blank" >http://internalsecurity.wspol.eu/free-sample/challenge-of-competence-based-police-ethics-education</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Challenge of Competence-Based Police Ethics Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article examines current situation in ethics education with focus on its police context. It identifies practical character of police ethics as a branch of applied ethics and indicates its correlation with educational competence-based approach. In thecourse of defining the competence-based approach, its features of practicality and controllability are highlighted. The impact of competence-based educational approach on ethics education in police context is treated in the text. It shows some serious limits of the approach within the area of values and attitudes lying mainly in a risky prioritisation of appearances to internalisation of desired attitudes and values. The limits induce a challenge for police ethics education inferred in the conclusion of the article which shall be met by both, educational experts and police management.
Název v anglickém jazyce
Challenge of Competence-Based Police Ethics Education
Popis výsledku anglicky
The article examines current situation in ethics education with focus on its police context. It identifies practical character of police ethics as a branch of applied ethics and indicates its correlation with educational competence-based approach. In thecourse of defining the competence-based approach, its features of practicality and controllability are highlighted. The impact of competence-based educational approach on ethics education in police context is treated in the text. It shows some serious limits of the approach within the area of values and attitudes lying mainly in a risky prioritisation of appearances to internalisation of desired attitudes and values. The limits induce a challenge for police ethics education inferred in the conclusion of the article which shall be met by both, educational experts and police management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Internal Security
ISSN
2080-5268
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—