A student's learning e-portfolio in study of ICT subjects at technical secondary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123975" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A student's learning e-portfolio in study of ICT subjects at technical secondary schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a case study carried out with a group of Czech technical secondary school students (age 17-18) the aim of which was to study if it is practicable and appropriate to implement student's e-portfolio based on Mahara system into their school work, how the students can apply it in their teamwork projects, if a student's e-portfolio can be benefit for his/her school work and self-evaluation and in which ways students deal with his/her e-portfolio at home in preparation for school. The casestudy was focused on feedback and reflection integration into a student's e-portfolio and on students' understanding of assessment ad reflection.
Název v anglickém jazyce
A student's learning e-portfolio in study of ICT subjects at technical secondary schools
Popis výsledku anglicky
The paper presents a case study carried out with a group of Czech technical secondary school students (age 17-18) the aim of which was to study if it is practicable and appropriate to implement student's e-portfolio based on Mahara system into their school work, how the students can apply it in their teamwork projects, if a student's e-portfolio can be benefit for his/her school work and self-evaluation and in which ways students deal with his/her e-portfolio at home in preparation for school. The casestudy was focused on feedback and reflection integration into a student's e-portfolio and on students' understanding of assessment ad reflection.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IFIP Working Conference Addressing educational challenges: the role of ICT
ISBN
978-1-905476-76-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
9
Název nakladatele
Manchester Metropolitan University, UK
Místo vydání
Manchester, UK
Místo konání akce
Manchester, Great Britain
Datum konání akce
2. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—