Intertextualita v reklamě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125758" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intertextualita v reklamě
Popis výsledku v původním jazyce
Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z "outdoorových" reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.
Název v anglickém jazyce
Intertextuality in Advertising
Popis výsledku anglicky
Advertising, as one of the forms of persuasive communication, often uses intertextual links to persuade, to manipulate and to seduce the recipient. The monograph analyses the intertextual links in advertising and their distribution according to the typesof pretexts on the basis of theoretical research. In the first part of the monograph, relevant theories, which deal with intertextuality, are summed up. In the second part, types of intertextual and architextual links used in advertising are selected. The source material comes mainly from newspapers, magazines, television, radio, but also from "outdoor" advertising places. Authors of advertisements quote, extend or reduce the model texts, exchange similar words, use allusions etc. When the pretext is well chosen, the recipient finds the product more attractive.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-513-3
Počet stran knihy
167
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—