Heteroglossic Intertextuality As A Discourse Strategy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869870" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heteroglossic Intertextuality As A Discourse Strategy
Popis výsledku v původním jazyce
Ad recipients have wide-ranging experiences of perceiving other texts. The discourse strategy of intertextuality is used in advertising when these experiences become the basis of perceiving ad messages. The presence of voices from other texts or text types in an advertising text marks intertextuality of a heteroglossic type. This article studies heteroglossic ads and their dialogic character. It focuses on how dialogism in ads empowers the participants, adds interactivity, strengthens the involvement ofthe recipients and positions them in the role of co-authors. The voice of the producer or a symbolic representative of the product such as a well-known entertainment or sports celebrity, thinker or a politician helps build a relationship between the recipient and the product and thus creates an emotive and attitudinal layer of meaning via exploring the recipient's mental space.
Název v anglickém jazyce
Heteroglossic Intertextuality As A Discourse Strategy
Popis výsledku anglicky
Ad recipients have wide-ranging experiences of perceiving other texts. The discourse strategy of intertextuality is used in advertising when these experiences become the basis of perceiving ad messages. The presence of voices from other texts or text types in an advertising text marks intertextuality of a heteroglossic type. This article studies heteroglossic ads and their dialogic character. It focuses on how dialogism in ads empowers the participants, adds interactivity, strengthens the involvement ofthe recipients and positions them in the role of co-authors. The voice of the producer or a symbolic representative of the product such as a well-known entertainment or sports celebrity, thinker or a politician helps build a relationship between the recipient and the product and thus creates an emotive and attitudinal layer of meaning via exploring the recipient's mental space.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Theory to Practice 2012: Proceedings of the Fourth International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-276-3
ISSN
1805-9899
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
125-134
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000325381100010