Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868201" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads
Popis výsledku v původním jazyce
Works of popular culture such as songs or films referred to in printed advertisements can be understood in terms of intertextuality as a discourse strategy. These references allow recipients' mental space processing of the advertisement, thus enabling the recipients to become co-authors of the message. Multigeneric intertextuality, i.e., exhibiting the switch of genres, is a major type of mass culture intertextual reference. This paper deals with its employment in ads and its twofold function of building a desired emotional attitude towards the advertised item through exploring the mental space; and enhancing memorability by contextualizing the product in a novel way. This capacity makes intertextuality an effective advertising discourse strategy.
Název v anglickém jazyce
Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads
Popis výsledku anglicky
Works of popular culture such as songs or films referred to in printed advertisements can be understood in terms of intertextuality as a discourse strategy. These references allow recipients' mental space processing of the advertisement, thus enabling the recipients to become co-authors of the message. Multigeneric intertextuality, i.e., exhibiting the switch of genres, is a major type of mass culture intertextual reference. This paper deals with its employment in ads and its twofold function of building a desired emotional attitude towards the advertised item through exploring the mental space; and enhancing memorability by contextualizing the product in a novel way. This capacity makes intertextuality an effective advertising discourse strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-191-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
151-158
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310174300013