Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868201" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Works of popular culture such as songs or films referred to in printed advertisements can be understood in terms of intertextuality as a discourse strategy. These references allow recipients' mental space processing of the advertisement, thus enabling the recipients to become co-authors of the message. Multigeneric intertextuality, i.e., exhibiting the switch of genres, is a major type of mass culture intertextual reference. This paper deals with its employment in ads and its twofold function of building a desired emotional attitude towards the advertised item through exploring the mental space; and enhancing memorability by contextualizing the product in a novel way. This capacity makes intertextuality an effective advertising discourse strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    Intertextuality As A Discourse Strategy: Mass Culture In Printed Ads

  • Popis výsledku anglicky

    Works of popular culture such as songs or films referred to in printed advertisements can be understood in terms of intertextuality as a discourse strategy. These references allow recipients' mental space processing of the advertisement, thus enabling the recipients to become co-authors of the message. Multigeneric intertextuality, i.e., exhibiting the switch of genres, is a major type of mass culture intertextual reference. This paper deals with its employment in ads and its twofold function of building a desired emotional attitude towards the advertised item through exploring the mental space; and enhancing memorability by contextualizing the product in a novel way. This capacity makes intertextuality an effective advertising discourse strategy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies

  • ISBN

    978-80-7454-191-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    7. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310174300013