Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126902" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka vychází z přesvědčení, že pedagogický konstruktivismus a tradiční česká lingvodidaktika mají mnoho styčných bodů. Zdůrazňuje, že kvalitní výuka je založena především na kvalitní řečové kooperaci mezi učitelem a žákem. Řečová kooperace probíhá jako proces řízený učitelem. Kvalitní řízený proces zajišťuje prostor všem komunikujícím. Řečovým procesem je myšleno předávání obsahů psaným nebo mluveným textem, a to v klasické nebo elektronické podobě. Autorka klade důraz na kvalitní diagnostickou analýzu řečového projevu. Pomocí ní se zjišťuje aktuální stav rozvoje kognitivních kompetencí žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructivism as a Rational Support Czech Language Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The author is convinced that the educational constructivism and traditional Czech language teaching methodology, have many points in common. It emphasizes that quality teaching is based primarily on the quality of speech cooperation between teacher and student. Speech cooperation is as a process controlled by the teacher. Quality driven process provides space for all communicating. Speech process is meant to transfer the contents of written or spoken text, in classical or electronic form. The author emphasizes quality diagnostic analysis of speech. Using it is determined by the current state of development of cognitive competencies

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    83-95

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly