Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126902" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka vychází z přesvědčení, že pedagogický konstruktivismus a tradiční česká lingvodidaktika mají mnoho styčných bodů. Zdůrazňuje, že kvalitní výuka je založena především na kvalitní řečové kooperaci mezi učitelem a žákem. Řečová kooperace probíhá jako proces řízený učitelem. Kvalitní řízený proces zajišťuje prostor všem komunikujícím. Řečovým procesem je myšleno předávání obsahů psaným nebo mluveným textem, a to v klasické nebo elektronické podobě. Autorka klade důraz na kvalitní diagnostickou analýzu řečového projevu. Pomocí ní se zjišťuje aktuální stav rozvoje kognitivních kompetencí žáků.
Název v anglickém jazyce
Constructivism as a Rational Support Czech Language Didactics
Popis výsledku anglicky
The author is convinced that the educational constructivism and traditional Czech language teaching methodology, have many points in common. It emphasizes that quality teaching is based primarily on the quality of speech cooperation between teacher and student. Speech cooperation is as a process controlled by the teacher. Quality driven process provides space for all communicating. Speech process is meant to transfer the contents of written or spoken text, in classical or electronic form. The author emphasizes quality diagnostic analysis of speech. Using it is determined by the current state of development of cognitive competencies
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie
ISBN
978-80-7290-617-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
83-95
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—