Environmentální výchova v předškolním vzdělávání - hledání optimální podoby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127817" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální výchova v předškolním vzdělávání - hledání optimální podoby
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek navazuje na předchozí publikace obou autorek (Jančaříková, 2008, Kapuciánová, 2010) a je zaměřen na EVVO v MŠ. Jeho cílem je poskytnout učitelkám MŠ oporu při realizaci EVVO. Podnětem pro jeho vznik byly rozhovory s učitelkami z mateřských školuskutečněné na přednáškách a seminářích. Učitelky na nich opakovaně upozorňovaly na nedostatek komplexně pojatých podkladů pro realizaci EVVO. Rešeršní část je věnována EV v MŠ v zahraničí i u nás; poukazuje na zjištěnou nedostatečnou pozornost výzkumných pracovníků environmentální výchově v předškolním věku (Davis, 2009) a zároveň popisuje jisté zlepšování situace v několika posledních letech. Výstupem zde prezentovaného kvalitativního šetření (využívajícího vybrané nástroje zakotvené teorie) jsou navržená kritéria realizace a autoevaluace environmentální výchovy v předškolním vzdělávání v Česku. Tento materiál mohou učitelky okamžitě použít v praxi (úprava ŠVP PV, vytvoření nástroje evaluace, resp. autoevaluace). Může sloužit také ja
Název v anglickém jazyce
Environmental education in preschools - looking for the optimal ways how to do it
Popis výsledku anglicky
Contribution builds on the previous publication of both authors (Jančaříková, 2008, Kapuciánová, 2010) and is focused on EE in nursery schools. Its objective is to provide support in the implementation of EE to nursery school teachers. The teachers theyrepeatedly stress the lack of a comprehensive focus of the documentation for the implementation of preschool EE. Part of the research is devoted to the EE in the nursery schools abroad and in Czech republic. Points out the lack of attention of researchers, EE in pre-school age (Davis, 2009). The output here is presented the qualitative investigation (using the selected instruments enshrined the Grounded theory) are proposed criteria for the implementation of the autoevaluation and the environmental education in pre-school education in the Czech Republic. In total, approximately 100 criteria laid out by. It was broken down into categories (areas) and, optionally, and subcategories and are presented in a separate document the key areas an
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—