Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of Teachers of Inclusive Pre-Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586304" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/conference-proceedings/ECE/ECE2017_proceedings.pdf" target="_blank" >http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/conference-proceedings/ECE/ECE2017_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of Teachers of Inclusive Pre-Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The requirements for teachers’ expertise are changing according to the tendencies in education related to the implementation of inclusive education. This fact also concerns the field of pre-school education. The article introduces the current concept of pre-graduate preparation of pre-school teachers. It also presents the findings of the research in which we investigated the field of further education of teachers who already teach at schools. Furthermore, we present the positive features discovered and the investigated area issues. The research of inclusive education within the conditions of primary school and pre-primary school has been conducted since 2014 at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, Czech Republic. The research has been guaranteed by the Centre for Science and Research.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Teachers of Inclusive Pre-Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The requirements for teachers’ expertise are changing according to the tendencies in education related to the implementation of inclusive education. This fact also concerns the field of pre-school education. The article introduces the current concept of pre-graduate preparation of pre-school teachers. It also presents the findings of the research in which we investigated the field of further education of teachers who already teach at schools. Furthermore, we present the positive features discovered and the investigated area issues. The research of inclusive education within the conditions of primary school and pre-primary school has been conducted since 2014 at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, Czech Republic. The research has been guaranteed by the Centre for Science and Research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Conference on Education 2017. Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    315-327

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum (IAFOR)

  • Místo vydání

    Brighton

  • Místo konání akce

    Brighton, United Kingdom

  • Datum konání akce

    30. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku