Exploring the cognitive dimension of teaching mathematics through scheme-oriented approach to education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128703" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128703 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the cognitive dimension of teaching mathematics through scheme-oriented approach to education
Popis výsledku v původním jazyce
Similarly to H. Freudenthal, E. Fischbein and many other mathematics educators, we consider the main way to improve the teaching of mathematics to lie in the change of a teacher's educational style towards the development of pupils' creativity and intellectual autonomy. In our interpretation, it means towards scheme-oriented education based on the theory of generic models which is briefly described. On the basis of these ideas, the tool for the analysis of a teacher's teaching style is developed. The tool and its application is described in Jirotková's article in this issue.
Název v anglickém jazyce
Exploring the cognitive dimension of teaching mathematics through scheme-oriented approach to education
Popis výsledku anglicky
Similarly to H. Freudenthal, E. Fischbein and many other mathematics educators, we consider the main way to improve the teaching of mathematics to lie in the change of a teacher's educational style towards the development of pupils' creativity and intellectual autonomy. In our interpretation, it means towards scheme-oriented education based on the theory of generic models which is briefly described. On the basis of these ideas, the tool for the analysis of a teacher's teaching style is developed. The tool and its application is described in Jirotková's article in this issue.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
41-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—