Cesta učitele matematiky k budování schémat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DSG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DSG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesta učitele matematiky k budování schémat
Popis výsledku v původním jazyce
V článku nabízíme učitelské veřejnosti jeden z účinných nástrojů zlepšení vztahu českých žáků k matematice a zvýšení úrovně jejich myšlení. Ten spočívá v posunu směrem k vyučování založenému na konstruktivistických principech, které je reprezentováno metodou VOBS, tedy vyučování orientované na budování schémat. Klíčovým prvkem metody je učitel a jeho schopnost změny tradiční role. S využitím parametrů pro diagnostiku edukačního stylu učitele publikovaných D. Jirotkovou a studie kognitivní dimenze výukymatematiky publikované M. Hejným budeme analyzovat několik vyučovacích hodin budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ a představíme možné cesty ke změně edukačního stylu učitele matematiky 1. stupně ZŠ směrem k metodě budování schémat.
Název v anglickém jazyce
Math Teacher's Journey to Scheme Building
Popis výsledku anglicky
This article provides teachers with a powerful tool for improving the attitude of Czech pupils to mathematics and for increasing the quality of the way they think. The tool is based on the move to constructivist based teaching, represented by the SBOT method, i.e. scheme building oriented teaching. The key element of this method lies in the teacher and their ability to switch their traditional role. With the use of parameters to diagnose teacher?s educational style (published by Jirotková) and the research on the cognitive dimension of mathematics teaching (by Hajný), the authors analyze several classes of future teachers of first-level primary school mathematics and present possible ways for changing their educational style toward the method of schemebuilding.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014, sborník příspěvků
ISBN
978-80-86843-45-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
73-78
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní na Šumavě
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—