Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesta učitele matematiky k budování schémat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DSG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DSG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesta učitele matematiky k budování schémat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku nabízíme učitelské veřejnosti jeden z účinných nástrojů zlepšení vztahu českých žáků k matematice a zvýšení úrovně jejich myšlení. Ten spočívá v posunu směrem k vyučování založenému na konstruktivistických principech, které je reprezentováno metodou VOBS, tedy vyučování orientované na budování schémat. Klíčovým prvkem metody je učitel a jeho schopnost změny tradiční role. S využitím parametrů pro diagnostiku edukačního stylu učitele publikovaných D. Jirotkovou a studie kognitivní dimenze výukymatematiky publikované M. Hejným budeme analyzovat několik vyučovacích hodin budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ a představíme možné cesty ke změně edukačního stylu učitele matematiky 1. stupně ZŠ směrem k metodě budování schémat.

  • Název v anglickém jazyce

    Math Teacher's Journey to Scheme Building

  • Popis výsledku anglicky

    This article provides teachers with a powerful tool for improving the attitude of Czech pupils to mathematics and for increasing the quality of the way they think. The tool is based on the move to constructivist based teaching, represented by the SBOT method, i.e. scheme building oriented teaching. The key element of this method lies in the teacher and their ability to switch their traditional role. With the use of parameters to diagnose teacher?s educational style (published by Jirotková) and the research on the cognitive dimension of mathematics teaching (by Hajný), the authors analyze several classes of future teachers of first-level primary school mathematics and present possible ways for changing their educational style toward the method of schemebuilding.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014, sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-86843-45-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    73-78

  • Název nakladatele

    Vydavatelský servis

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní na Šumavě

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku