Čtenářská gramotnost jako jeden z hlavních předpoladů úspěšného profesního vzdělávání neslyšících žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128938" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128938 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost jako jeden z hlavních předpoladů úspěšného profesního vzdělávání neslyšících žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků, jejich jazykovými kompetencemi v mluveném jazyce, které jsou předpokladem pozdějšího profesního uplatnění, a získávání potřebných informací v psané podobě. Autorka se zaměřuje navliv rodinného prostředí, nepřístupnost českého jazyka u neslyšících osob, na specifika jejich čtenářských kompetencí a upravené texty ve vztahu k profesnímu vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Literacy of Deaf Pupils as One of the Fundamental Prerequisities of Their Successful Professional Education
Popis výsledku anglicky
This article deals with the issue of literacy of deaf pupils, with their language competences in oral language as a prerequisite for their future employment, and acquiring information from written text. Author focuses on family background influence, on unaccessibility of Czech language to deaf people, on specifics of their reading ability and modified texts in relation to their professional education.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů