Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational pathways of young disabled people in Austria and Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129945" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational pathways of young disabled people in Austria and Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    By combining biographical research with critical policy analysis, we aim to generate policy relevant knowledge that is grounded in the experiences of young disabled persons: In the first wave of fieldwork, 20 life stories of young disabled people from every participating country will be analyzed jointly. Second and third wave of field work will include yearly follow up interviews on recent developments in the lives of participants. The Life Course Approach to Disability (Priestley 2003, 2001) is used astheoretical framework for analysis. Results: In both countries, education in special schools pushed most participants towards segregated trajectories, leading them from special schools almost directly to sheltered workshops. Support was focused on therapeutic and medical issues. Concerning academic learning, outcomes were described as poor. Students in integrated schooling were bullied by their non disabled peers often, causing serious mental health problems over the life course for som

  • Název v anglickém jazyce

    Educational pathways of young disabled people in Austria and Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    By combining biographical research with critical policy analysis, we aim to generate policy relevant knowledge that is grounded in the experiences of young disabled persons: In the first wave of fieldwork, 20 life stories of young disabled people from every participating country will be analyzed jointly. Second and third wave of field work will include yearly follow up interviews on recent developments in the lives of participants. The Life Course Approach to Disability (Priestley 2003, 2001) is used astheoretical framework for analysis. Results: In both countries, education in special schools pushed most participants towards segregated trajectories, leading them from special schools almost directly to sheltered workshops. Support was focused on therapeutic and medical issues. Concerning academic learning, outcomes were described as poor. Students in integrated schooling were bullied by their non disabled peers often, causing serious mental health problems over the life course for som

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů