Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářská gramotnost v evropském kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10130620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10130620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost v evropském kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká republika se v rámci transformace českého školství významně zaměřila na problematiku čtenářské gramotnosti. Jedním z vážných podnětů byly mj. nedostatečné výkony českých žáků v mezinárodních výzkumech čtenářské gramotnosti (PISA, PIRL). Tyto výzkumy ukázaly, že české děti sice čtou s porozuměním relativně dobře, ale práce s informací jim činí problémy. Za jednoho z viníků je považována i školní výuka čtení, při které se ve smyslu rozvoje čtenářské gramotnosti pracuje jen velmi málo.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading literacy in the European context

  • Popis výsledku anglicky

    Czech Republic as part of the transformation of the Czech education significantly focused on the issue of reading literacy. One of the major initiatives including the inadequate performance of Czech pupils in the international surveys of reading literacy(PISA, PIRL). These studies showed that Czech children while reading comprehension relatively well, but work with the information they have problems. In one of the culprits is considered as school reading instruction, in which in terms of the development of reading literacy works very little.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    45-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus