Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderní učitel a čtenářská gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000912" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderní učitel a čtenářská gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek vychází z mezinárodních průzkumů PISA a PIRLS, jejichž výsledky ukázaly neuspokojivou úroveň čtenářské gramotnosti u českých žáků a studentů. Jsou uvedeny jednotlivé faktory ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti. Pozornost je věnována osobnostiučitele, pregraduálnímu a postgraduálnímu vzdělávání pedagogů. Článek nabízí inspirace pro efektivnější práci v hodinách ČJL a výběr metod a forem práce k rozvoji čtenářské gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern teacher and reading literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The article stems from international assessments PISA and PIRLS, which have revealed unsatisfactory level of reading literacy of Czech pupils and students. The results are discussed with respect to individual factors affecting the reading literacy. Amongthe factors, the personality of the teacher and the undergraduate and postgraduate education of pedagogues are discussed. The article offers inspiration for more effective work in the lessons of the Czech language and literature, and a selection of methods and forms of work leading to enhancement of reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reformní a alternativní aspekty vzdělávání - historické kontexty a současné příklady

  • ISBN

    978-80-7372-834-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    82-94

  • Název nakladatele

    Technická univerzita Liberec, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku