Moderní učitel a čtenářská gramotnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000912" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní učitel a čtenářská gramotnost
Popis výsledku v původním jazyce
Článek vychází z mezinárodních průzkumů PISA a PIRLS, jejichž výsledky ukázaly neuspokojivou úroveň čtenářské gramotnosti u českých žáků a studentů. Jsou uvedeny jednotlivé faktory ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti. Pozornost je věnována osobnostiučitele, pregraduálnímu a postgraduálnímu vzdělávání pedagogů. Článek nabízí inspirace pro efektivnější práci v hodinách ČJL a výběr metod a forem práce k rozvoji čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Modern teacher and reading literacy
Popis výsledku anglicky
The article stems from international assessments PISA and PIRLS, which have revealed unsatisfactory level of reading literacy of Czech pupils and students. The results are discussed with respect to individual factors affecting the reading literacy. Amongthe factors, the personality of the teacher and the undergraduate and postgraduate education of pedagogues are discussed. The article offers inspiration for more effective work in the lessons of the Czech language and literature, and a selection of methods and forms of work leading to enhancement of reading literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reformní a alternativní aspekty vzdělávání - historické kontexty a současné příklady
ISBN
978-80-7372-834-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
82-94
Název nakladatele
Technická univerzita Liberec, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—