Jak na to? Diagnostika hudebních schopností v současné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10130642" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10130642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak na to? Diagnostika hudebních schopností v současné škole
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá metodologií koncipování kolektivních testů hudebních schopností a pracovních listů pro žáky 1., 4. a 6. ročníku základní školy, problematikou provedení testu ve vyučovací hodině a způsobem vyhodnocení výsledků. Autorka nastiňuje historický vývoj testování hudebnosti, definuje základní pojmy jako hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, test, vizualizace, motivace, přináší podněty ze zahraničních i našich testů hudebnosti a nastiňuje rozvoj hudebních schopností dětí mladšího školního věku. Jádrem publikace je prezentace autorčiny vlastní metodické řady vytváření testů k diagnostickým účelům pro učitele hudební výchovy na základní škole a učitele hudební nauky v ZUŠ. Součástí přílohy je kompletní znění testů, včetně notových příkladů, pracovních listů a CD se zadáním v mp3. Kniha navazuje na výsledky výzkumu, který jsem provedla v roce 2009 v 19 třídách 7 základních škol.
Název v anglickém jazyce
How to do it!? Diagnostics of musical abilities at contemporary school
Popis výsledku anglicky
The focus of the publication is a methodological process of development of collective tests of musical abilities and worksheets for pupils of 1st, 4th and 6th classes at primary school, the issue of implementing the test in the lesson and evaluation of results. Author outlines the historical development of testing of musicality, defines the basic concepts of musicality, musical abilities and skills, test, visualization, motivation, brings ideas from abroad and our tests of musicality and outlines the development of musical abilities of young children. Core of the publication is to present the author's own creation methodical series of tests for diagnostic purposes for music education teacher at a primary school teacher and music theory in music school.Included in the Annex is the complete text of tests, including sheet music examples, worksheets and CD typing in mp3. The book draws on results of the research I conducted in 2009 in 19 classes of 7 primary schools.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-586-7
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—