Research of ICT Literacy Education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10130946" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10130946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056169" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056169</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.149" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.149</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research of ICT Literacy Education in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the curricular and processional characteristics of ICT education in primary and lower-secondary schools and with teachers' and pupils' ICT competencies, or skills. It reports briefly on the first stage and the findings of the reasearch focused on identifying the current state, structure, orientation and tendencies in the development of ICT education in primary and lower-secondary schools in the Czech Republic. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools and it seeks to update and compare these research findings.
Název v anglickém jazyce
Research of ICT Literacy Education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the curricular and processional characteristics of ICT education in primary and lower-secondary schools and with teachers' and pupils' ICT competencies, or skills. It reports briefly on the first stage and the findings of the reasearch focused on identifying the current state, structure, orientation and tendencies in the development of ICT education in primary and lower-secondary schools in the Czech Republic. The research follows up on a similarily orientated project realized in 2006, in which the relevant data was obtained from 930 schools and it seeks to update and compare these research findings.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
24. 12. 2012
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1945-1951
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—