Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10391387" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10391387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FxwuG8~8y3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FxwuG8~8y3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research
Popis výsledku v původním jazyce
This review of literature provides a comprehensive introduction to the research on the mathematical beliefs of mathematics teachers. It both describes the theoretical framework and provides practical illustrations of studies and relevant phenomena. Special attention is given to the relationship between mathematical beliefs and teacher professional development, to critical methodological issues particular to the research, and to teacher belief typological studies. Relevant research in the Czech Republic is outlined and situated within the international body of literature. Further perspectives and interests of investigation, as related to the mathematical beliefs of teachers, are suggested.
Název v anglickém jazyce
Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research
Popis výsledku anglicky
This review of literature provides a comprehensive introduction to the research on the mathematical beliefs of mathematics teachers. It both describes the theoretical framework and provides practical illustrations of studies and relevant phenomena. Special attention is given to the relationship between mathematical beliefs and teacher professional development, to critical methodological issues particular to the research, and to teacher belief typological studies. Relevant research in the Czech Republic is outlined and situated within the international body of literature. Further perspectives and interests of investigation, as related to the mathematical beliefs of teachers, are suggested.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
45-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—