Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10391387" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10391387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FxwuG8~8y3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FxwuG8~8y3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review of literature provides a comprehensive introduction to the research on the mathematical beliefs of mathematics teachers. It both describes the theoretical framework and provides practical illustrations of studies and relevant phenomena. Special attention is given to the relationship between mathematical beliefs and teacher professional development, to critical methodological issues particular to the research, and to teacher belief typological studies. Relevant research in the Czech Republic is outlined and situated within the international body of literature. Further perspectives and interests of investigation, as related to the mathematical beliefs of teachers, are suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research

  • Popis výsledku anglicky

    This review of literature provides a comprehensive introduction to the research on the mathematical beliefs of mathematics teachers. It both describes the theoretical framework and provides practical illustrations of studies and relevant phenomena. Special attention is given to the relationship between mathematical beliefs and teacher professional development, to critical methodological issues particular to the research, and to teacher belief typological studies. Relevant research in the Czech Republic is outlined and situated within the international body of literature. Further perspectives and interests of investigation, as related to the mathematical beliefs of teachers, are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    45-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus