Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics teaching efficacy belief instrument among pre-service elementary teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585432" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics teaching efficacy belief instrument among pre-service elementary teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher efficacy is the degree of teachers’ beliefs that they can control student achievement and motivation. It is not sufficient to prepare pre-service teachers of mathematics only in areas of content and pedagogy. The purpose of this paper is to determine mathematics teaching efficacy beliefs among pre-service elementary students of mathematics at the Faculty of Education Palacky University Olomouc in Czech Republic. We used for pre-service teachers Mathematics Teaching Efficacy Beliefs Instrument (MTEBI) that has been developed by modifying the original Science Teaching Efficacy Beliefs Instrument (STEBI-B). Items were changed to reflect future mathematics teaching beliefs. We collected data from 53 pre-service elementary school teachers. The present survey was only one of the many parallel researches and surveys the objective of which is to comprehensively map the perception of the self-efficacy and preparedness of students of Teaching at the 1st Level of Elementary School for teaching mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics teaching efficacy belief instrument among pre-service elementary teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher efficacy is the degree of teachers’ beliefs that they can control student achievement and motivation. It is not sufficient to prepare pre-service teachers of mathematics only in areas of content and pedagogy. The purpose of this paper is to determine mathematics teaching efficacy beliefs among pre-service elementary students of mathematics at the Faculty of Education Palacky University Olomouc in Czech Republic. We used for pre-service teachers Mathematics Teaching Efficacy Beliefs Instrument (MTEBI) that has been developed by modifying the original Science Teaching Efficacy Beliefs Instrument (STEBI-B). Items were changed to reflect future mathematics teaching beliefs. We collected data from 53 pre-service elementary school teachers. The present survey was only one of the many parallel researches and surveys the objective of which is to comprehensively map the perception of the self-efficacy and preparedness of students of Teaching at the 1st Level of Elementary School for teaching mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    174-179

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku