Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Mathematics Educators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10129574" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10129574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com" target="_blank" >http://www.springer.com</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2" target="_blank" >10.1007/978-1-4614-4684-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Mathematics Educators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter addresses the issue of teacher education and development from various perspectives. Several categories of mathematics educators are characterized and their development and roles in the teaching/learning processes are summarized. Cooperationbetween teachers and researchers as well as the concept of teachers as researchers are discussed from different points of view. The crucial role that observations play at all levels is analyzed and illustrated by two different models of implementation ofobservations into teachers' and researchers' practice. Throughout the chapter the influence of the research of Guy Brousseau on mathematics education research is recognized.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Mathematics Educators

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter addresses the issue of teacher education and development from various perspectives. Several categories of mathematics educators are characterized and their development and roles in the teaching/learning processes are summarized. Cooperationbetween teachers and researchers as well as the concept of teachers as researchers are discussed from different points of view. The crucial role that observations play at all levels is analyzed and illustrated by two different models of implementation ofobservations into teachers' and researchers' practice. Throughout the chapter the influence of the research of Guy Brousseau on mathematics education research is recognized.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Third International Handbook of Mathematics Education

  • ISBN

    978-1-4614-4683-5

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    431-457

  • Počet stran knihy

    1120

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    New York Heidelberg Dordrecht London

  • Kód UT WoS kapitoly