Developing Mathematics Educators
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10129574" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10129574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.springer.com" target="_blank" >http://www.springer.com</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2" target="_blank" >10.1007/978-1-4614-4684-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Mathematics Educators
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter addresses the issue of teacher education and development from various perspectives. Several categories of mathematics educators are characterized and their development and roles in the teaching/learning processes are summarized. Cooperationbetween teachers and researchers as well as the concept of teachers as researchers are discussed from different points of view. The crucial role that observations play at all levels is analyzed and illustrated by two different models of implementation ofobservations into teachers' and researchers' practice. Throughout the chapter the influence of the research of Guy Brousseau on mathematics education research is recognized.
Název v anglickém jazyce
Developing Mathematics Educators
Popis výsledku anglicky
This chapter addresses the issue of teacher education and development from various perspectives. Several categories of mathematics educators are characterized and their development and roles in the teaching/learning processes are summarized. Cooperationbetween teachers and researchers as well as the concept of teachers as researchers are discussed from different points of view. The crucial role that observations play at all levels is analyzed and illustrated by two different models of implementation ofobservations into teachers' and researchers' practice. Throughout the chapter the influence of the research of Guy Brousseau on mathematics education research is recognized.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Third International Handbook of Mathematics Education
ISBN
978-1-4614-4683-5
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
431-457
Počet stran knihy
1120
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
New York Heidelberg Dordrecht London
Kód UT WoS kapitoly
—