Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření vědomostí a dovedností romských žáků v rámci šetření PISA 2009

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10134242" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10134242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Mereni_Strakova.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Mereni_Strakova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření vědomostí a dovedností romských žáků v rámci šetření PISA 2009

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice je k dispozici řada výzkumů, které ukazují, že romští žáci jsou v českém vzdělávacím systému znevýhodněni z hlediska svých vzdělávacích drah. Máme poznatky o tom, že romští žáci jsou častěji než žáci z většinové společnosti vzděláváni mimo hlavní vzdělávací proud a předčasně odcházejí ze vzdělávání. Chybějí však informace o tom, jakých dosahují romští žáci výsledků. Tato stať představuje sondu, která byla provedena v rámci šetření PISA 2009 a pokoušela se získat informace o vzdělávacích výsledcích romských žáků ve srovnání se vzdělávacími výsledky většinové populace. Čerpá z dat získaných v rámci sběru dat pro výzkum PISA a z přidaného šetření provedeného na výběru škol nacházejících se v blízkosti vyloučených lokalit.

  • Název v anglickém jazyce

    The Measurement of the Knowledge and Skills of Roma Pupils in the Context of the PISA Survey 2009

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic there have been a range of studies showing that Roma pupils are disadvantaged in the Czech school systems from the pointof view of their educational paths. We have evidence that Roma pupils are more often educated outside the schoolmainstream than pupils from the majority society and more often leave education prematurely. There is a lack of information, however, on the kind of educational results achieved by Roma pupils. This article presents a probe carried out in the frameworksof the PISA survey 2009, which was an attempt to obtain information on the educational results of Roma pupils in comparison with the educational results of the majority population.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    41-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus