Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Způsoby utváření fonetické gramotnosti žáků v průběhu studia ruského jazyka na střední škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10138787" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10138787 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Způsoby utváření fonetické gramotnosti žáků v průběhu studia ruského jazyka na střední škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá otázkami nácviku a procvičování zvukové stránky ruského jazyka v české škole. Text je rozdělen na dvě části - první část je věnována problematice výslovnosti a vymezení pojmu fonetická gramotnost. Je zohledněno také postavení ruštiny jako dalšího cizího jazyka v českých školách. Pozornost je věnována významu odpovídající realizace segmentálních i suprasegmentálních prvků pro realizaci komunikace v ruském jazyce. V druhé části příspěvku jsou formou typových zadání a cvičení představeny různé možnosti nácviku a procvičování výslovnosti ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    The Constitution of Phonetic Literacy of Pupils during their Studies of the Russian Language at the Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the questions of practice and exercise of phonetic aspect of Russian language at Czech schools. The text is divided into two parts - first part deals with the problems of pronunciation and specifies the definition of phonetic literacy. Attention is paid to the significance of corresponding implementation of segmental and suprasegmental elements for the communication in Russian language. Various options of practice and exercise of pronunciation in teaching in the form of model assignments and exercises are introduced in the second part of article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    44-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus