Způsoby utváření fonetické gramotnosti žáků v průběhu studia ruského jazyka na střední škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10138787" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10138787 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsoby utváření fonetické gramotnosti žáků v průběhu studia ruského jazyka na střední škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá otázkami nácviku a procvičování zvukové stránky ruského jazyka v české škole. Text je rozdělen na dvě části - první část je věnována problematice výslovnosti a vymezení pojmu fonetická gramotnost. Je zohledněno také postavení ruštiny jako dalšího cizího jazyka v českých školách. Pozornost je věnována významu odpovídající realizace segmentálních i suprasegmentálních prvků pro realizaci komunikace v ruském jazyce. V druhé části příspěvku jsou formou typových zadání a cvičení představeny různé možnosti nácviku a procvičování výslovnosti ve výuce.
Název v anglickém jazyce
The Constitution of Phonetic Literacy of Pupils during their Studies of the Russian Language at the Secondary School
Popis výsledku anglicky
The article deals with the questions of practice and exercise of phonetic aspect of Russian language at Czech schools. The text is divided into two parts - first part deals with the problems of pronunciation and specifies the definition of phonetic literacy. Attention is paid to the significance of corresponding implementation of segmental and suprasegmental elements for the communication in Russian language. Various options of practice and exercise of pronunciation in teaching in the form of model assignments and exercises are introduced in the second part of article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
44-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—