Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GeoGebra in teaching linear algebra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145873" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GeoGebra in teaching linear algebra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution will present a study focusing on the potential of using the GeoGebra software in a linear algebra course for pre-service teachers. The freeware in question enhances dynamic geometrical representations of both simple and more complex algebraic operations. Consequently, it seems suitable for the teaching and learning linear algebra. The experiment was conducted during a seminar that complemented the Linear Algebra lectures. This semester-long course is compulsory to second-year studentsin the undergraduate program for pre-service teachers of mathematics. The primary aim of implementing GeoGebra in the course was to offer students further representation of algebraic operations, supporting their abstract thinking. The secondary aim was to introduce the future secondary school teachers to the didactical advantages of the software. The main research question asked whether using a set of pre-designed applets would lead to a better understanding of selected algebraic operati

  • Název v anglickém jazyce

    GeoGebra in teaching linear algebra

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution will present a study focusing on the potential of using the GeoGebra software in a linear algebra course for pre-service teachers. The freeware in question enhances dynamic geometrical representations of both simple and more complex algebraic operations. Consequently, it seems suitable for the teaching and learning linear algebra. The experiment was conducted during a seminar that complemented the Linear Algebra lectures. This semester-long course is compulsory to second-year studentsin the undergraduate program for pre-service teachers of mathematics. The primary aim of implementing GeoGebra in the course was to offer students further representation of algebraic operations, supporting their abstract thinking. The secondary aim was to introduce the future secondary school teachers to the didactical advantages of the software. The main research question asked whether using a set of pre-designed applets would lead to a better understanding of selected algebraic operati

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-909507-82-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    581-589

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000342674900072