Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing future mathematics teachers' ability to identify specific skills needed for work in GeoGebra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319062" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319062 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing future mathematics teachers' ability to identify specific skills needed for work in GeoGebra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our research aims at some aspects of the teachers&apos; TPACK, namely their ability to identify specific skills needed for work in GeoGebra and to develop these skills in their pupils. Future mathematics teachers were acquainted with specific skills via selected tasks to be solved in GeoGebra. The data consist of the pre-service teachers&apos; written solutions and proposals for teaching with GeoGebra and transcripts of discussions. The data were analysed in a qualitative way. Explicit work with the skills is needed for pre-service teachers to realise their importance for pupils&apos; work in GeoGebra. While their technology knowledge was good, their proposals for teaching were mostly static and provided pupils with step by step directions. Implications for educating future teachers to teach effectively with GeoGebra are given.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing future mathematics teachers' ability to identify specific skills needed for work in GeoGebra

  • Popis výsledku anglicky

    Our research aims at some aspects of the teachers&apos; TPACK, namely their ability to identify specific skills needed for work in GeoGebra and to develop these skills in their pupils. Future mathematics teachers were acquainted with specific skills via selected tasks to be solved in GeoGebra. The data consist of the pre-service teachers&apos; written solutions and proposals for teaching with GeoGebra and transcripts of discussions. The data were analysed in a qualitative way. Explicit work with the skills is needed for pre-service teachers to realise their importance for pupils&apos; work in GeoGebra. While their technology knowledge was good, their proposals for teaching were mostly static and provided pupils with step by step directions. Implications for educating future teachers to teach effectively with GeoGebra are given.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015)

  • ISBN

    978-80-7290-844-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2396-2402

  • Název nakladatele

    Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000466853903068