STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10315901" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10315901 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10315901
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents a part of design experiment aimed at devising a way to develop Specific Skills needed to work with GeoGebra in future mathematics teachers. The focus is on the skill to interpret numerical results. The research questions are: Are future teachers aware of the way GeoGebra works with irrational numbers? Do they interpret numerical results when solving and posing tasks in GeoGebra? Are they able to recognise decimal expansions of common rational and irrational numbers? The data consistof solutions to a carefully devised worksheet tasks and proposals for teaching with the help of dynamic geometry. The data were analysed in a qualitative way. A substantial number of preservice teachers do not use the skill to interpret numerical results properly. Examples of such (mis)use are provided as well as possible causes for the lack of attention to the interpretation of numerical results and pedagogical implications.
Název v anglickém jazyce
STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA
Popis výsledku anglicky
The article presents a part of design experiment aimed at devising a way to develop Specific Skills needed to work with GeoGebra in future mathematics teachers. The focus is on the skill to interpret numerical results. The research questions are: Are future teachers aware of the way GeoGebra works with irrational numbers? Do they interpret numerical results when solving and posing tasks in GeoGebra? Are they able to recognise decimal expansions of common rational and irrational numbers? The data consistof solutions to a carefully devised worksheet tasks and proposals for teaching with the help of dynamic geometry. The data were analysed in a qualitative way. A substantial number of preservice teachers do not use the skill to interpret numerical results properly. Examples of such (mis)use are provided as well as possible causes for the lack of attention to the interpretation of numerical results and pedagogical implications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
468-476
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400060