Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10315901" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10315901 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10315901

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a part of design experiment aimed at devising a way to develop Specific Skills needed to work with GeoGebra in future mathematics teachers. The focus is on the skill to interpret numerical results. The research questions are: Are future teachers aware of the way GeoGebra works with irrational numbers? Do they interpret numerical results when solving and posing tasks in GeoGebra? Are they able to recognise decimal expansions of common rational and irrational numbers? The data consistof solutions to a carefully devised worksheet tasks and proposals for teaching with the help of dynamic geometry. The data were analysed in a qualitative way. A substantial number of preservice teachers do not use the skill to interpret numerical results properly. Examples of such (mis)use are provided as well as possible causes for the lack of attention to the interpretation of numerical results and pedagogical implications.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENT TEACHERS' ABILITY TO INTERPRET NUMERICAL RESULTS IN GEOGEBRA

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a part of design experiment aimed at devising a way to develop Specific Skills needed to work with GeoGebra in future mathematics teachers. The focus is on the skill to interpret numerical results. The research questions are: Are future teachers aware of the way GeoGebra works with irrational numbers? Do they interpret numerical results when solving and posing tasks in GeoGebra? Are they able to recognise decimal expansions of common rational and irrational numbers? The data consistof solutions to a carefully devised worksheet tasks and proposals for teaching with the help of dynamic geometry. The data were analysed in a qualitative way. A substantial number of preservice teachers do not use the skill to interpret numerical results properly. Examples of such (mis)use are provided as well as possible causes for the lack of attention to the interpretation of numerical results and pedagogical implications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    468-476

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400060