Výuka matematiky v prostředí digitálních technologií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10370847" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10370847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Robova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Robova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka matematiky v prostředí digitálních technologií
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je věnován aktuálním problémům využívání digitálních technologií ve výuce matematiky, a to zejména na středoškolské úrovni. První část je zaměřena na roli učitele ve výuce podporované technologiemi a na jeho znalosti, které jsou nezbytné pro rozvíjení dovedností a vědomostí žáků v digitálním prostředí. Druhá část se zabývá integrací technologií z pohledu žákova učení s důrazem na rozvíjení žákovských vědomostí a kompetencí potřebných pro účelné využívání technologií v matematice. Součástí článku jsou konkrétní příklady integrace programu GeoGebra ilustrující uváděné jevy a problémy.
Název v anglickém jazyce
Teaching mathematics in digital technology environment
Popis výsledku anglicky
This article deals with present problems of technology integration in teaching mathematics, especially at the secondary level. The first part is focused on the role of the teacher in teaching supported by digital technology and on his knowledge needed for developing pupils' understanding and skills. The second part is concerned with technology integration from the pupils' learning point of view, with the emphasis on pupils' knowledge needed for effective using technology in mathematics. The examples illustrating discovering and testing hypotheses in dynamic geometry Geogebra are included.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
87-95
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—