Zero is an Even-Odd Number
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159278" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10159278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Zero is an Even-Odd Number
Popis výsledku v původním jazyce
Zero is one of the most difficult didactical concepts. The paper presents and analyses pupils' conceptions of zero, especially their perception of zero as an even number. It describes a teaching episode from 4th grade of primary school, taught by the author who recorded this episode and pupils' comments and statements from her lesson (based on scheme-oriented education in which pupils' ideas and reasoning play a key role). The author not only describes the course of the lesson but looks for the roots ofvarious misconceptions and ideas as well as convenient tools and questions for their re-education.
Název v anglickém jazyce
Zero is an Even-Odd Number
Popis výsledku anglicky
Zero is one of the most difficult didactical concepts. The paper presents and analyses pupils' conceptions of zero, especially their perception of zero as an even number. It describes a teaching episode from 4th grade of primary school, taught by the author who recorded this episode and pupils' comments and statements from her lesson (based on scheme-oriented education in which pupils' ideas and reasoning play a key role). The author not only describes the course of the lesson but looks for the roots ofvarious misconceptions and ideas as well as convenient tools and questions for their re-education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SEMT 13: International Symposium Elementary Maths Teaching
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
236-241
Název nakladatele
Karlova Universita v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800027