Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Misconceptions about zero among pre-service elementary teachers
Popis výsledku anglicky
A difficult moment in the mathematics curriculum may seem to be the development of the correct idea of the number zero among first-grade pupils. Previous research has shown that not only pupils and students, but also some mathematics teachers have misconceptions about zero. The result is the incorrect introduction of the number zero in mathematics lessons. This phenomenon may subsequently contribute to the occurrence of difficulties in arithmetic for some pupils when they perform operations with numbers that include zero. The aim of the article is to present the results of a questionnaire survey that reveals the difficulties that fourth-year students of primary school teacher training may face when describing the procedure for introducing the number zero in mathematics teaching in the first year of primary school. In connection with this survey, the author points out the gaps that these students show in formulating the concept of zero as the number of the empty set. This study could become inspiring and useful for students of primary school teacher training and teachers at the first level of primary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
154-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—