Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Misconceptions about zero among pre-service elementary teachers

  • Popis výsledku anglicky

    A difficult moment in the mathematics curriculum may seem to be the development of the correct idea of the number zero among first-grade pupils. Previous research has shown that not only pupils and students, but also some mathematics teachers have misconceptions about zero. The result is the incorrect introduction of the number zero in mathematics lessons. This phenomenon may subsequently contribute to the occurrence of difficulties in arithmetic for some pupils when they perform operations with numbers that include zero. The aim of the article is to present the results of a questionnaire survey that reveals the difficulties that fourth-year students of primary school teacher training may face when describing the procedure for introducing the number zero in mathematics teaching in the first year of primary school. In connection with this survey, the author points out the gaps that these students show in formulating the concept of zero as the number of the empty set. This study could become inspiring and useful for students of primary school teacher training and teachers at the first level of primary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    154-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus