Problémy žáka s dyslexií při násobení a kompenzační postupy pro jejich redukci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134793" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy žáka s dyslexií při násobení a kompenzační postupy pro jejich redukci
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená kazuistika pojednává o problémech žáka 5. ročníku při osvojování si operace násobení. Jejím cílem je upozornit na vyskytující se potíže některých žáků se specifickými poruchami učení v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Záměrem této kazuistiky bylo rovněž najít a popsat vhodné strategie, které by žáka více posunuly v jeho výkonu a kompenzovaly stávající potíže při násobení. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a uvádíme ji zde do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele matematiky, učitele 1. stupně ZŠ, konzultanty v oblasti vzdělávání, ale i pro studenty – budoucí učitele matematiky či rodiče dětí s popsanými potížemi
Název v anglickém jazyce
Problems of students with dyslexia in multiplication and compensatory procedures for their reduction
Popis výsledku anglicky
This case study discusses the problems of a 5th grade student in mastering the operation of multiplication. Its aim is to draw attention to the difficulties encountered by some pupils with specific learning disabilities, and to point out how it can be challenging for them to master the operation of multiplying natural numbers in the area of a small multiplication table. The intention of this case study was also to find and describe suitable strategies that would further advance the pupil in his performance and compensate for the existing difficulties in multiplication. This is an issue from the field of mathematics didactics, and we present it here in connection with specific learning disorders. A selected case study illustrating this issue could become inspiring and useful for mathematics teachers, primary school teachers, consultants in the field of education, but also for students - future mathematics teachers or parents of children with the described difficulties.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
34-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—