Počátky algebraické činnosti: algebraizace a algebraické úpravy v řešeních žáků 2. stupně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počátky algebraické činnosti: algebraizace a algebraické úpravy v řešeních žáků 2. stupně
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola popisuje podrobně obtíže, které mají čeští žáci na druhém stupni ZŠ v oblasti algebry. Shrnuje výsledky mezinárodních šetření, šetření mezi učiteli základních škol a podrobné výsledky získané na základě hloubkových rozhovorů s žáky. Konkrétně sejedná o obtíže s algebraizací jazykového vyjádření matematických vztahů, geometrických vztahů a popisu pseudoreálné situace. Dále se jedná o obtíže v oblasti úpravy algebraických výrazů: použití a práce se závorkami, operace s mocninami proměnné a pořadí operací.
Název v anglickém jazyce
Early algebraic activity: algebraization and algebraic expressions in lower secondary pupils' problem solving
Popis výsledku anglicky
The chapter describes in detail problems that Czech lower secondary pupils encounter in early stages of learning algebra. It compiles data from international testing, research among Czech mathematics teachers and points out the main difficulties that emerged in a series of extensive interviews with individual pupils. The difficulties were identified as: identifying and expressing multiplicative and additive relationships, correspondence between algebraic and geometrical representations, order of operations, using parentheses, operation on expressions in parentheses, operations on variables with exponents.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Počet stran výsledku
81
Strana od-do
319-399
Počet stran knihy
464
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—