Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počátky algebraické činnosti: algebraizace a algebraické úpravy v řešeních žáků 2. stupně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počátky algebraické činnosti: algebraizace a algebraické úpravy v řešeních žáků 2. stupně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola popisuje podrobně obtíže, které mají čeští žáci na druhém stupni ZŠ v oblasti algebry. Shrnuje výsledky mezinárodních šetření, šetření mezi učiteli základních škol a podrobné výsledky získané na základě hloubkových rozhovorů s žáky. Konkrétně sejedná o obtíže s algebraizací jazykového vyjádření matematických vztahů, geometrických vztahů a popisu pseudoreálné situace. Dále se jedná o obtíže v oblasti úpravy algebraických výrazů: použití a práce se závorkami, operace s mocninami proměnné a pořadí operací.

  • Název v anglickém jazyce

    Early algebraic activity: algebraization and algebraic expressions in lower secondary pupils' problem solving

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes in detail problems that Czech lower secondary pupils encounter in early stages of learning algebra. It compiles data from international testing, research among Czech mathematics teachers and points out the main difficulties that emerged in a series of extensive interviews with individual pupils. The difficulties were identified as: identifying and expressing multiplicative and additive relationships, correspondence between algebraic and geometrical representations, order of operations, using parentheses, operation on expressions in parentheses, operations on variables with exponents.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Počet stran výsledku

    81

  • Strana od-do

    319-399

  • Počet stran knihy

    464

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly