Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131471" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2634" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2634</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je představit na vybrané případové studii potíže, se kterými se mohou žáci 1. stupně se specifickými poruchami učení potýkat v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a v článku ji níže uvádíme do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele 1. stupně ZŠ a konzultanty v oblasti vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
A pupil with dyslexia and his difficulties with multiplication of natural numbers
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present, based on a selected case study, the difficulties that 1st grade students with specific learning disabilities may encounter in mathematics, and to point out how it can be challenging for them to master the operation of multiplying natural numbers in the field of small multiplication tables. This is an issue from the field of mathematics didactics, and in the article below we relate it to specific learning disorders. A selected case study illustrating this issue could become inspiring and useful for primary school teachers and consultants in the field of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
109-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—