Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Missunderstanding teacher - class

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194134" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Missunderstanding teacher - class

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research by M. Hejný and D. Jirotková on pedagogical and didactic convinction of a teacher is also focused on transmissive and instructive educational style. My analysis of lesson in 3rd elementary class in May 2012 is a contribution to this research. There is clearly seen misunderstanding that resulted from the following task: How many fives are there necessary for writing down all numbers from 100 to 200? The teacher did not realise possible various interpretations of this task and when they laterappeared in the class, she even did not concede that the misunderstanding between her and the class had happened. The episode reveals a weak point in the instructive educational strategy. The lesson showed that teachers who follow transmission are not successful educators and what is more, they are vulnerable in situations when they are afraid of making their own mistakes. If the teacher had acted constructively and the pupils had come with the idea different from her concept, she would

  • Název v anglickém jazyce

    Missunderstanding teacher - class

  • Popis výsledku anglicky

    The research by M. Hejný and D. Jirotková on pedagogical and didactic convinction of a teacher is also focused on transmissive and instructive educational style. My analysis of lesson in 3rd elementary class in May 2012 is a contribution to this research. There is clearly seen misunderstanding that resulted from the following task: How many fives are there necessary for writing down all numbers from 100 to 200? The teacher did not realise possible various interpretations of this task and when they laterappeared in the class, she even did not concede that the misunderstanding between her and the class had happened. The episode reveals a weak point in the instructive educational strategy. The lesson showed that teachers who follow transmission are not successful educators and what is more, they are vulnerable in situations when they are afraid of making their own mistakes. If the teacher had acted constructively and the pupils had come with the idea different from her concept, she would

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tasks and tools in elementary mathematics

  • ISBN

    978-80-7290-637-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    359-360

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000329448800057